۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

پیام استوار مریم رجوی - منشور آزاديها

منشور آزاديهاي اساسي اولين بار در اجتماع 15 هزار نفری دورتموند آلمان, توسط رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مريم رجوي اعلام گردید.
پس از آن روزنامه واشینگتن‌تایمز یک صفحه کامل خود را به انتشار اين 10 ماده اي خانم مريم رجوي اختصاص داد. حالا مجددا روزنامه واشنگتن تايمز به تاريخ 17 ژوئن 2015 مطلبي را به قلم لوئيس فري رئيس سابق اف.بي.آي منتشر كرده است كه در اول اين پيام را آوردم و بعد 10 ماده اي خانم مريم رجوي  را در انتها آورده ام.
”پیام استوار مریم رجوی به رهبران سیاسی و مذهبی در سراسر جهان در طی سالیان، طرح 10 ماده‌ای برای آینده ایران می‌باشد که اکثر چالشهای خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران را حل می‌کند.
این طرح مشروعیت سیاسی را از خلال حق رأی جهانی، تضمین حقوق تمامی شهروندان و مشخصاً زنان و اقلیتها اعاده نموده و بر بی‌عدالتیهای قوه قضایی پایان داده و حکومت قانون جدیدی را برپا داشته، به کابوس دیکتاتوری بنیادگرایی اسلامی با جدایی دین از دولت پایان داده و از حق تملک حفاظت نموده و فرصتهای برابر و حفاظت از محیط زیست را ارتقا می‌دهد و در پایان قطعاً به‌دنبال یک ایران غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی می‌باشد.
ایده‌ای که واشینگتن باید در سال 2015 نیز به نادیده گرفتن این گروه جهانی از ایرانیانی که چنین پلاتفرمی را ارتقا داده‌اند ادامه دهد، غیرقابل دفاع است. آمریکا باید دیالوگی فعال و مستمر را با شورای ملی مقاومت داشته باشد.”

متن منشور آزادیهای اساسی اعلام شده توسط خانم مریم رجوی که در واشینگتن‌تايمز 30 مارس درج شده به قرار زير است:
 1 - در ایران فردا، عقیده و بیان و قلم و مطبوعات کاملاً آزاد و هرگونه سانسور و تفتیش عقاید ممنوع است.
 2 - درایران فردا، احزاب، اجتماعات و جمعیتهای سیاسی و اتحادیه‌ها، انجمن ها، شوراها و سندیکاهای مختلف ـ ‌‌جز دستجات وفادار به دیکتاتوریهای شاه و خمینی‌ـ کاملاً آزادند و این آزادی تا مرز قیام مسلحانه علیه نظام مشروع و قانونی کشور، هیچ محدودیت اصولی ندارد.


 3 - در ایران فردا، انتخاب و آرای عمومی، اساس مشروعیت نظام کشور است و هیچ قانونی که ناشی از مرجع قانونگذاری منتخب کشور نباشد، رسمیت و اعتبار ندارد.
 4 - در ایران فردا، امنیت قضایی و شغلی تمام آحاد مردم و حقوق فردی و اجتماعی مصرّح در اعلامیهٌ‌ جهانی حقوق‌بشر تضمین می‌شود.
 5 - در ایران فردا، همهٌ ارگان های سرکوبگر به‌جامانده از رژیم خمینی و همهٌ محاکم و دادگاه های فوق‌العاده منحل‌می‌شود. اصل آزادی دفاع و حق فعالیت کانونهای وکلا و رسیدگی به جرایم در دادگاه های علنی، با حضور هیأت منصفه تأمین می‌گردد.
 6 - در ایران فردا، زنان از حقوق اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کاملاً مساوی با مردان برخوردارند که از‌جمله حقوق تصریح شده در زیر را شامل می‌شود: • انتخاب کردن و انتخاب شدن در تمامی گزینش ها و انتخابات و حق رأی در تمام همه‌پرسی ها، • اشتغال و انتخاب آزادانهٌ شغل و حق تصدی هر مقام و منصب و شغل عمومی و دولتی و قضاوت در تمام مراجع دادرسی، • فعالیت سیاسی و اجتماعی آزادانه، رفت و آمد و مسافرت بدون اجازهٌ دیگری، • آزادی کامل در گزینش همسر و ازدواج و حق متساوی طلاق و ممنوعیت تعدد زوجات، • انتخاب آزادانهٌ لباس و پوشش، • استفادهٌ بدون تبعیض از کلیهٌ امکانات آموزشی، تحصیلی، ورزشی و هنری و حق شرکت در تمام مسابقات ورزشی و فعالیتهای هنری.
 7 - در ایران فردا، همهٌ امتیازهای جنسی، قومی و عقیدتی لغو می‌شود و همهٌ آحاد ملت از حقوق سیاسی و اجتماعی مساوی برخوردارند.
 8 - در ایران فردا، هرگونه تبعیض در مورد پیروان ادیان و مذاهب مختلف در برخورداری از حقوق فردی و اجتماعی ممنوع است و هیچ‌یک از شهروندان به‌دلیل اعتقاد یا عدم اعتقاد به یک دین یا مذهب، در امر انتخاب شدن، انتخاب کردن، استخدام، تحصیل، قضاوت و دیگر حقوق فردی و اجتماعی مزیت یا محرومیتی نخواهدداشت و صلاحیت مقام های قضایی ناشی از موقعیت مذهبی و عقیدتی آنان نخواهدبود.
 9 - هرگونه آموزش اجباری مذهبی و عقیدتی و اجبار به انجام یا ترک آداب و سنتهای مذهبی ممنوع است و حق آموزش، تبلیغ و برگزاری آزادانهٌ آداب و سنتهای تمامی ادیان و مذاهب و احترام و امنیت همهٌ اماکن متعلق به آنها تضمین می‌شود.
 10 - در ایران فردا، برای تقویت و تأمین هر‌چه بیشتر حاکمیت ملّی و مردمی و تمامیت ارضی و یکپارچگی و وحدت ملّی کشور، حقوق عادلانهٌ خودمختاری مردم کردستان ایران بر‌طبق طرح شورای ملّی مقاومت به‌رسمیت شناخته می‌شود.
 11 - در ایران فردا، ستم مضاعف از همهٌ شاخه‌ها و تنوعات ملی وطنمان اعم از کرد و بلوچ و عرب و ترکمن، رفع خواهد شد و جمیع حقوق و آزادیهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای آنها در چارچوب وحدت ملّی و تمامیت ارضی کشور تأمین خواهد گردید.
 12 - در ایران فردا، که کارگران و دهقانان و انبوه زحمتکشان شهر و روستا موتور محرک پیشرفت و سازندگی و آبادانی آن هستند، کلیهٌ قوانین و مقررات ضدکارگری و ضددهقانی و کلیهٌ دیون دهقانان و کارگران به رژیم خمینی لغو می‌شود و قوانین جدید با مشارکت خود آنها، که صاحبان واقعی دسترنجشان هستند به تصویب می‌رسد.
 13 - در ایران فردا، از همهٌ متخصصان و اندیشمندان و هنرمندان ملّی و میهن‌پرست، در هر کجای جهان که هستند، برای شرکت در سازندگی، آبادانی، پیشرفت و استقلال کشور و خدمت به رفاه مردم استقبال خواهد شد و به اندیشه و تخصص و تلاش آنها به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه‌های انسانی و ملی ارج گذاشته می‌شود، و نیز، از تمامی کسانی که به‌دلیل شرکت در مقاومت یا فشار ستم خمینی به خارج از میهن مهاجرت کرده‌اند، به گرمی استقبال خواهد شد.
 14 - در ایران فردا، بازار و سرمایه‌داری ملی، مالکیت شخصی و خصوصی، و سرمایه‌گذاری در جهت توسعهٌ اقتصاد ملّی و رشد تولید تضمین خواهد گردید.
 15 - در ایران فردا، تأمین نیازمندیهای ضروری زندگی از قبیل معیشت و مسکن و بهداشت و تحصیلات برای محرومان و اقشار کم‌درآمد جامعه شامل کارگران، کشاورزان و کارمندان، به‌خصوص معلمان و دبیران و بازنشستگان، در اولویت قرار خواهد گرفت.
16 - ایران فردا، مناسبات بین‌المللی و روابط خود با سایر کشورها را بر‌اساس استقلال، برابری و حفاظت از منافع و آب و خاک ملی تنظیم خواهد کرد، از دخالت در امور سایرین خودداری و از دخالت دیگران در امور داخلی کشورمان ممانعت خواهد نمود و مدافع صلح، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاریهای منطقه‌یی و بین‌المللی خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر